Intenția de returnare | Costuri de transport

Vă rugăm să vă exprimați intenția de retur la adresa de e-mail online@idealferoluc.ro

Returnarea produselor se poate face prin orice firma de curierat , în funcție de preferințele clientului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Returnarea se va face în termen de 14 zile calendaristice, la sediul vânzătorului, de la solicitarea de returnare .

Renunțarea la produsele cumpărate se poate face fără invocarea vreunui motiv, conform legii comerțului la distanță (O.G. nr. 34 / 2014 cu modificările ulterioare). Produsele vor fi returnate în ambalajul original împreună cu toate accesoriile. Returnarea unui produs fără ambalajul acestuia sau fără alte accesorii necesare pentru montajul produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor menționate mai jos. Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, pete, șocuri, etc.. fără ca acestea sa fie aduse la conformitate.

Cheltuielile de returnare și costurile serviciilor asociate deja executate la momentul livrării și plății comenzii, respectiv costurile de livrare, ramburs, comisioanele bancare și cele pentru plata online vor fi suportate de client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 de zile de la data la care suntem informați cu privire la decizia dumneavoastră de retragere din contract, dar nu înainte de data recepționării bunurilor.

Cheltuielile de returnare aferente produselor defecte, respectiv produselor care cad sub incidenta garanției comerciale, vor fi suportate de către vânzător, urmând a fi rambursate, prin virament bancar, în contul clientului, după recepționarea produselor.


Expeditorul răspunde cu privire la corectitudinea datelor înscrise pe documentul de transport (AWB), cat și de ambalarea corecta și etichetarea coletelor. Coletele trimise de către expeditor trebuie sa fie ambalate într-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toată durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranță, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc. ). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel încât sa corespunda greutății, formei și naturii conținutului, cat și modului și duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze conținutul astfel încât sa nu poată fi deteriorat prin presiune sau manipulări succesive, putând fi, după caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.

Termenul de procesare al unei returnări, din momentul livrării coletului de către firma de curierat, poate fi de până la 5 zile lucrătoare. Returnările prin curierat rapid nu se vor face cu ramburs. Returnarea sumelor de bani achitate se vor realiza ulterior prin transfer bancar.

Diminuarea valorii bunurilor returnate (Conform O.U.G. Nr. 34/2014 Art. 14, Alin. 3)

Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din același motiv, consumatorului i se permite să testeze și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor.

Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul trebuie să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: consumatorul trebuie doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte la diverse ocazii. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.

Cumpărătorul este  responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor.

Manipulările acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:

  •   dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmând instrucțiunile pentru despachetare (acolo unde producătorul indica modul de manipulare ) fără deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
  •  inspectarea vizuală și tactilă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos) a produselor;
  •  în cazul produselor care nu necesită montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilități decât energia electrică se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora;

Dacă un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.

Acțiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:

  • ruperea sigiliilor și a etichetelor;
  • ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);
  • zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe;
  • desigilarea accesoriilor pentru montaj.

Accesoriile (manuale de utilizare, schițe de montaj) aflate în cutia produsului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din produs. Ca urmare atunci când returnați un produs aveți obligația de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat prin îndoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.

În cazul retragerii din contract, consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipularea bunurilor, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării bunurilor. În cazul în care bunul returnat prezintă ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, certificate de garanție lipsă, consumatorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor.

Înainte de a returna produsul vă rugăm să protejați ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic sau cu o cutie din carton. Nu tăiați ambalajul original și nu lipiți etichete sau scotch pe acesta.

Valoarea produselor folosite, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai după aducerea lor la conformitate, implicând costurile de igienizare, cosmetizare,reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Refurbished. Valoarea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânare a produsului folosit.

Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.) se diminuează cu valoarea aducerii la conformitate.

Valoarea produselor cu ambalajul original lipsă sau incomplet (de exemplu: suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) se diminuează conform valorii aducerii la conformitate.

Orice modificare a stării produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vânzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea proceduri de returnare supusa unor taxe de readucere a produselor la starea în care au fost livrate.

Diminuarea se aplica intre 10%-90% din valoarea inițială a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicata către client la recepționarea produselor modificate.

  •  produsul returnat trebuie să fie însoțit de certificatul de garanție în original, dacă acesta este emis de producător/distribuitor;
  • dacă produsele returnate au fost însoțite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate și acestea. în caz contrar, valoarea acestora se diminuează din valoarea returului;
  • dacă s-au achiziționat mai multe produse de același fel și se dorește returul pe toate, va rog sa va asigurați ca doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar dacă sunt sigilate.

Aceste limitări se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.


Returnarea se va face conform datelor de mai jos :
S.C. IDEAL FEROLUC SRL., RO29380013, J04/1232/2011
Str. Ștefan Cel Mare, Nr. 28, Bacău; jud. Bacău
Tel. 0771462667, 0771353670

online@idealferoluc.ro

Program de lucru: Luni - Vineri 09:00 - 17:00